ایرانسل

ساخت وبلاگ

طی سال های اخیر دوربین گوشی های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است و چندین گوشی تلفن همراه با دوربین بالار از 100 مگاپیکسل وارد بازار شده است. حال یکی منابع معتبر در حوزه ی فناوری با عنوان Digital Chat Station، یک گوشی هوشمند با دوربین 100 مگاپیکسلی (در حقیقت 108 مگاپیکسلی) به زودی روانه ی بازار تلفن همراه خواهد شد. این منبع موثق هنوز اطلاعاتی در رابطه با این گوشی و حتی سازنده آن منتشر نکرده است.

گوشی‌های هوشمند با دوربین سلفی ۱۰۰ مگاپیکسلی به زودی وارد بازار می‌شوند

این احتمال وجود دارد که شرکت‌ها بجای چنین کاری به سراغ دوربین سلفی پاپ آپ بروند تا تنها در صورت نیاز، کاربران به چنین دوربینی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، شاید چنین محصولاتی از طراحی مشابه با ایسوس ذن فون 6 و ذن فون 7 بهره ببرند و با استفاده از یک مکانیزم چرخشی، دوربین اصلی را به عنوان دوربین سلفی در اختیار کاربران قرار دهند.

احتمالا یک شرکت چینی اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی ۱۰۰ مگاپیکسلی را معرفی و وارد بازار می‌کند و پس آن، کمپانی‌های دیگر در این مسیر گام برمی‌دارند. بنابراین آینده برای عاشقان سلفی روشن خواهد بود.

اگرچه استفاده از دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی برای عاشقان سلفی هیجان‌انگیز خواهد بود، اما این دوربین‌ها ابعاد بزرگی دارند و استفاده از آن‌ها با چالش همراه خواهد بود. در حال حاضر چندین گوشی مانند گلکسی اس 21 اولترا با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در بازار به فروش می‌رسند و این دوربین فضا زیادی را روی پنل پشتی اشغال کرده. با توجه به این موضوع، قرارگیری چنین دوربینی در جلوی دستگاه نیازمند حفره یا برش بزرگی خواهد بود.

در کنار دوربین سلفی ۱۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اصلی گوشی‌ها هم در آینده با بهبود همراه می‌شوند و باید منتظر ورود دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی به این دستگاه‌ها باشیم. انتظار می‌رود گوشی زد تی ای اکسون 30 پرو به عنوان اولین گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال جاری میلادی از راه برسد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوشی هوشمند,قیمت گوشی,فروش گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 21:44

با توجه به گزارشات، در سال های پیش رو رقابت سنگینی را میان گوشی های تاشو برندهای مختلف شاهد خواهیم بود. درواقع کمپانی اپل نیز در کنار سامسونگ، موتورولا، هواوی آیفون تاشو را وارد بازار می کند. در حقیقت انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ اکثر تولید کنندگان هوشمند دارای محصولات با نمایشگر تاشو باشند. اگر گزارشات صحت داشته باشد این آیفون منحصر به فرد رقیب گلکسی زد فلیپ خواهد بود و همچنین کاربران جوان را هدف قرار می دهد.

آیفون تاشو احتمالا با پشتیبانی از قلم اپل پنسل در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود

در صورتی که گزارش‌های گذشته صحت داشته باشند، این آیفون منحصر به فرد رقیب گلکسی زد فلیپ خواهد بود و همچنین کاربران جوان را هدف قرار می دهد . علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها در حال بررسی سایزهای مختلف نمایشگر هستند که یکی از آن‌ها در حالت باز مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد بود.

علاوه بر اپل که شاید برای اولین بار پشتیبانی از قلم را به آیفون‌ها اضافه کند، سامسونگ هم برای اولین بار چنین قابلیتی را به یکی از گوشی‌های سری گلکسی S یعنی گلکسی اس 21 اولترا اضافه کرد. علاوه بر این گوشی قدرتمند، انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 3 هم قادر به پشتیبانی از قلم S Pen باشد.

با توجه به گزارش‌ها، در سال‌های پیش رو رقابت سنگینی را میان گوشی‌های تاشو برندهای مختلف شاهد خواهیم بود. علاوه بر سامسونگ و اپل، شرکت‌های چینی هم به یکی از بازیگران اصلی این بازار تبدیل خواهند شد.

حالا گزارشی جدیدی درباره آیفون تاشو منتشر شده که اطلاعات تازه‌ای در اختیارمان قرار می‌دهد. ظاهرا این گوشی اپل با نمایشگر ۷.۳ تا ۷.۶ اینچی OLED از راه می‌رسد و همچنین قادر به پشتیبانی از قلم خواهد بود. به احتمال زیاد این قلم همان اپل پنسل است که هنوز هیچ آیفونی از آن پشتیبانی نمی‌کند.

با وجود اینکه بسیاری منتظر رونمایی از اولین آیفون تاشو هستند، گزارشی در سال ۲۰۱۹ به این موضوع اشاره داشت که اولین دستگاه تاشو اپل در حقیقت آیپد تاشو و نه یک گوشی خواهد بود. با این حال گزارش اخیر از معرفی آیفون تاشو در ۲۰۲۳ خبر می‌دهد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,سامسونگ,آیفون,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 241 تاريخ : دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت: 0:02

اخیرا خبرهای منتشر شده، مبنی بر اینکه کمپانی هواوی محصول جدیدی با نام میت پد پرو ۲ مدل 5 Gرونمایی کرده است و توانسته است از سازمان 3C  چین تاییدیه ی رسمی دریافت کند و احتمالا به زودی راهی بازار این کشور می شود. طبق گزارش وب سایت GSMArena، این تبلت نه تنها از 5G پشتیبانی می کند؛ بلکه از شارژ سریع ۴۰ وات نیز بهره می برد. در مقایسه با نسل قبل، تفاوت چشمگیری حداقل از نظر سیستم شارژ در میت پد پرو ۲ مدل 5G مشاهده نمی شود؛ بااین‌حال، انتظار می رود که در این نسخه نیز شارژ بی سیم ۲۷ وات وجود داشته باشد که در کمتر تبلتی می‌توان یافت. همچنین در زیر بدنه ی میت پد پرو ۲ مدل 5G  تراشه ی کرین ۹۰۰۰ قرار دارد.

میت پد پرو 2 مدل 5G هواوی از شارژ سریع ۴۰ وات برخوردار است

نسخه‌ی کنونی میت پد پرو مدل 5G  از صفحه‌نمایش ۱۰/۸ اینچی IPS LCD برخوردار است‌؛ اما به‌نظر می‌رسد که هواوی تغییراتی گسترده در بخش صفحه‌نمایش میت پد پرو ۲ مدل 5G اِعمال خواهد کرد. گویا قرار است محصول جدید شرکت چینی به صفحه‌نمایش ۱۲/۹ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز باشد.

افشاگری چینی در صفحه‌ی ویبو خود مدعی شد که تبلت جدید هواوی در دو اندازه‌ی دیگر روانه‌ی بازار می‌شود. پنل مورد‌نیاز مدل کوچک‌تر با صفحه‌نمایش ۱۲/۲ اینچی را شرکتی چینی Huaxing و پنل مورد‌نیاز مدل بزرگ‌تر با صفحه‌نمایش ۱۲/۶ اینچی را سامسونگ تأمین خواهد شد. افشاگر مذکور در‌ادامه توضیح می‌دهد که مدل بزرگ‌تر به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است؛ اما نوع پنل آن (IPS LCD یا OLED) مشخص نیست.

متأسفانه بیشتر اطلاعات موجود درباره‌ی تبلت میت پد پرو ۲ مدل 5G را هواوی تأیید نکرده ‌است و شاید تنها اخبار نزدیک به واقعیت را بتوان داده‌هایی دانست که وب سایت رسمی سازمان 3C  چین در‌اختیارمان قرار می‌دهد. باوجوداین‌، انتظار می‌رود با نزدیک‌تر‌شدن به زمان رونمایی تبلت جدید شرکت هواوی، اطلاعات بیشتری از سخت‌افزار میت پد پرو ۲ مدل 5G  به دست آوریم.

در زیر بدنه‌ی میت پد پرو ۲ مدل 5G تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ قرار دارد. این تراشه از نظر توان محاسباتی توانسته است شایستگی خود را اثبات کند و یکی از رقبای اصلی تراشه‌های پرچم‌دار و قدرتمند کوالکام باشد. نکته‌ی مهم در محصول جدید هواوی، استفاده از سیستم‌عامل PadOS خواهد بود. این سیستم‌عامل برپایه‌ی هارمونی توسعه یافته و مخصوص تبلت‌های شرکت هواوی است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : هواوی,گوشی هوشمند,تبلت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت: 20:25

اخیرا خبرهایی از سوی phoneAren منتشر شده است مبنی بر اینکه کمپانی اچ تی سی در ماه های نوامبر و دسامبر و ژانویه 2020 افزایش درآمد تجربه کرده است.درواقع این کمپانی به درآمد ۱۷٫۶۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد که سه درصد بیشتر از درآمد سال گذشته این کمپانی در بازه ی زمانی مشابه است. البته درآمد HTC در ژانویه ۲۰ درصد کمتر از دسامبر بود؛ اما ژانویه همیشه ماه کم درآمدی برای کمپانی های تکنولوژی به‌حساب می آید مخصوصاً کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند. هنوز نمی دانیم این افزایش درآمد HTC ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت فعلاً شرایط خوبی دارد.
HTC پس از چند سال‌، در سه‌ماهه‌ی اخیر با افزایش درآمد مواجه شد

آخرین باری که گزارش مالی HTC افزایش درآمد نشان می‌داد، مربوط به اوایل سال ۲۰۱۵ و موفقیت HTC One M8 می‌شد. پس از این تاریخ HTC وارد ضرردهی شد و در طول همه این سال‌ها با ضرر فعالیت می‌کرد. هنوز نمی‌دانیم این افزایش درآمد HTC ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت فعلاً شرایط خوبی دارد.

HTC در سه ماه اخیر با افزایش درآمد روبه‌رو شده و خبر خوب این است که سرعت افزایش درآمد این شرکت بیشتر شده. رشد درآمد HTC در نوامبر ۰٫۹۶ درصد بود، در دسامبر به ۱٫۰۲ درصد و در ژانویه به ۲٫۹۹ درصد رسید.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اچ تی سی,گوشی هوشمند,اندروید, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 242 تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت: 0:50

شیائومی 11 با دوربین 108 مگاپیکسلی اسنپدراگون 888 و نمایشگر120 هرتز که تاچ سمپل ریت 480 هرتز در اواخر سال 2020 به طور رسمی معرفی شد. در حال حاضر این گوشی هوشمند فقط در بازار چین حضور دارد و هنوز روانه ی بازارهای جهانی نشده است. روز گذشته یکی از افشاگران قیمت جهانی این گوشی هوشمند را فاش کرد و اینطور که به نظر می رسد قیمت آن بسیار بالاتر از بازار چین خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم این افشاگر شهرت چندانی ندارد و فعلا باید با شک و تردید این اطلاعات را در نظر بگیریم.

قیمت جهانی گوشی شیائومی می ۱۱ فاش شد

اگر این قیمت‌ها صحت داشته باشند، پس شاهد افزایش قابل توجه قیمت این گوشی نسبت به بازار چین خواهیم بود. این گوشی با قیمت پایه ۳۹۹۹ یوان یا ۶۱۸ دلار به دست کاربران چینی می‌رسد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد در بازارهای جهانی مدل گران‌تر فقط از ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد ولی در چین این مدل مبتنی بر ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. روی هم رفته گویا کاربران چینی با پرداخت قیمت به مراتب کمتر، سخت‌افزار بهتری را دریافت می‌کنند.

در هر صورت به گفته‌ی این افشاگر، مدل مبتنی بر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شیائومی می ۱۱ با قیمت ۷۹۹ یورو (۹۵۶ دلار) راهی بازارهای جهانی خواهد شد و کاربران برای خرید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۸۹۹ یورو (۱۰۷۶ دلار) بپردازند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,قیمت گوشی,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 257 تاريخ : شنبه 18 بهمن 1399 ساعت: 23:37

طبق اطلاعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد کمپانی سامسونگ قیمت گوشی گلکسیفلیپ 5G  را ۲۵۰ دلار کاهش داده است درواقع تا قبل از این قیمت این محصول 1450 دلار بوده است، هم اکنون در اکثر فروشگاه های اینترنتی سامسونگ در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ قابل خریداری است. این گوشی تلفن همراه حالا مقرون به صرفه ترین گوشی تاشو در سبد محصولات سامسونگ است. بزرگترین تفاوت این مدل با مدل استاندارد بهره مندی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و همچنین پشتیبانی از شبکه 5G  است. بعد از کاهش قیمت گلکسی زد فلیپ 5G، برخی از کمپانی هاموتورولا نیز قیمت موبایل تاشوی خود یعنی موتورولا ریز 5G را به منظور رقابت با سامسونگ کاهش داد.

سامسونگ و موتورولا قیمت موبایل‌های تاشوی خود را کاهش دادند

موتورولا ریزر 5G از نمایشگر ۶.۲ اینچی OLED اصلی و نمایشگر ۲.۷ اینچی خارجی، چیپست اسنپدراگون 765G، رم ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است.

خریدار با پرداخت ۱۲۰۰ دلار هزینه گلکسی Z فلیپ 5G، نمایشگر ۶.۷ اینچی دینامیک AMOLED اصلی با رزولوشن فول‌اچ‌دی‌پلاس، نمایشگر ۱.۱ اینچی خارجی سوپر امولد، چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق‌عریض را در قالب یک موبایل تاشو با طرح صدفی (clamshell)  دریافت می‌کند.

جالب اینکه پس از کاهش قیمت گلکسی زد فلیپ 5G، موتورولا نیز قیمت موبایل تاشوی خود یعنی موتورولا ریز 5G را به منظور رقابت با سامسونگ کاهش داد. این موبایل نیز حالا با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار قابل خریداری است. البته آنطور که در گزارش آمده کاهش قیمت ریزر برخلاف رقیب کره‌ای موقتی و تا روز ولنتاین است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,موتورولا,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 246 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:20

طبق گزارشات اخیر کمپانی تحقیقاتی Canalys ، تولیدکنندگان بزرگ جهان در سه ماهه چهارم سال 2020 نزدیک به  ۵۲.۸ میلیون تبلت فروخته اند که بالاترین رقم در طول تاریخ است. درواقع این گزارش ها می گوید آمار فروش کروم بوک در فصل آخر 2020 به 11.2 میلیون رسیده است.

عرضه تبلت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به بالاترین حد رسید

اپل حرف اول را در بازار تبلت‌ می‌زند. این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۹٫۲ میلیون دستگاه تبلت راهی بازار کرد. در جایگاه دوم سامسونگ و در جایگاه سوم لنوو قرار گرفته‌اند. لنوو با افزایش فروش ۱۲۵ درصدی مواجه بوده و فروش تبلت‌های این شرکت از ۲٫۵ میلیون به ۵٫۶ میلیون دستگاه رسیده است. فروش هواوی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد و باعث شد رقابت آمازون و لنوو برای کسب جایگاه سوم بیشتر شود.

Canalys در گزارش خود به بازار جهانی لپ‌تاپ نیز اشاره کرده است. لنوو با عرضه ۸۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ در مکان اول قرار گرفته است. اپل با اینکه نسل جدید مک‌بوک‌ را راهی بازار کرد، در جایگاه دوم و بالاتر از اچ‌پی، دل و سامسونگ قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۵۸٫۲ میلیون دستگاه راهی بازار شده که ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

در این اطلاعات به فروش کروم‌بوک هم اشاره شده است. در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱٫۲ میلیون دستگاه کروم‌بوک راهی بازار شد. آمار فروش کروم‌بوک در طول سال ۲۰۲۰ به ۳۰٫۷ میلیون دستگاه رسید که دو برابر سال ۲۰۱۹ با ۱۴٫۷ میلیون دستگاه بود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : تبلت,کروم بوک,هواوی,سامسونگ, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 274 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 0:04

کمپانی کره ای ال جی در فصل چهارم سال 2020 گزارش مالی خود را منتشر کرد، بر اساس این گزارش اعلام کرده است که با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته مواجه شده است ، اما با این وجود فروش آنها ۹.۲ درصد نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۰ کمتر شده که ال جی علت آنرا کمبود چیپ های 4 G و عدم فروش بالای گوشی های تلفن همراه پرچمدار این کمپانی اعلام کرده است. سود عملیاتی نزدیک به ۱۸ درصد در مقایسه با سه ماهه قبلی و بیش از ۱۶ درصد در قیاس با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده و سبب زیان دهی ۷۵۰ میلیون دلاری فقط توسط‌ قسمت گوشی تلفن همراه شده است. حال این کمپانی معتقد است که فراگیر شدن فناوری 5 G تقاضا برای گوشی های تلفن همراه این کمپانی را افزایش خواهد داد و پیش بینی کرده تقاضا در سال ۲۰۲۱ به دوران قبل از کرونا باز گردد.

گزارش مالی ال جی برای فصل چهارم ۲۰۲۰ از ادامه زیان دهی واحد موبایل حکایت می کند

ال جی با وجود زیان‌دهی واحد موبایل معتقد است که فراگیر شدن فناوری 5 G تقاضا برای موبایل‌های این شرکت را افزایش خواهد داد و پیش‌بینی کرده تقاضا در سال ۲۰۲۱ به دوران پیش از کرونا باز گردد. ال جی اشاره می‌کند که «با دقت جهت‌دهی کسب و کار موبایل را بررسی می‌کند» و پس از تصمیم گیری در این رابطه مسیر در پیش گرفته شده را با عموم به اشتراک خواهد گذاشت.

برخی شایعه‌ها حاکی از آنند که ال جی ممکن است پس از سال‌ها زیان دهی‌بخش موبایل از بازار تلفن‌های هوشمند خارج شود. تصمیمی که می‌تواند به ضرر نوآوری تمام شود چون این سازنده کره‌ای سابقه ساخت موبایل‌های سنت‌شکن مثل «وینگ» را داشته و قرار است از اولین موبایل رول شدنی خود رونمایی کند. با این وجود برخی گزارش‌ها مدعی شده اند که ال جی به شکل جدی به فکر خروج از بازار موبایل بوده و حتی خریدار احتمالی را پیدا کرده است.

واحد سرگرمی‌های خانگی که کسب و کار تلویزیون را مدیریت می‌کند، از فروش ۴.۲۸ تریلیون وون (۳.۸ میلیارد دلار) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خبر داده که افزایش ۷.۹ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد سود عملیاتی این واحد نیز با افزایش ۱۰۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۰۴.۵ میلیارد وون (۱۸۲ میلیون دلار) رسید.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : ال جی,گوشی تلفن همراه,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 228 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 0:12

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی سامسونگ انتشار آپدیت اندروید 11با رابط کاربری OneUI 3.0   گلکسی اس 10 را اخیرا آغاز کرده بود؛ اما به تازگی وب سایت  GSMArenaگزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه، عرضه این به روز رسانی متوقف شده است و کاربران امکان آپدیت کردن گوشی خود به نسخه جدید اندروید را ندارند. اینطور که به نظر می رسد این موضوع به وجود چندین باگ مربوط می شود.

سامسونگ عرضه اندروید ۱۱ برای گلکسی اس ۱۰ را متوقف کرد

هنوز مشخص نیست آپدیت اندروید ۱۱ برای سری گلکسی اس ۱۰ کی منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد باید کمی منتظر بمانیم تا مشکلات برطرف شوند.

سامسونگ دلیلی برای توقف عرضه اندروید ۱۱ روی سری گلکسی اس ۱۰ اعلام نکرده ؛ اما به احتمال زیاد وجود باگ‌های مختلف باعث این اتفاق شده است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که آپدیت اندروید ۱۱ با یک سری باگ‌ آزاردهنده در گلکسی اس ۱۰ همراه بوده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 0:21

اینطور که به نظر می رسد کمپانی نوکیا در حال ساخت محصول جدید با اسم رمز QuikSilver است که در گیک بنچ دیده شده، مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ و از 5G  پشتیبانی می کند. درواقع این گوشی امتیاز ۴۷۱ را در حالت تک هسته ای و امتیاز ۱،۵۰۰ را در حالت چند هسته ای کسب کرده است.

گوشی جدید نوکیا با اسم رمز QuikSilver در گیک‌بنچ دیده شد

پشت این گوشی هم چهار دوربین تعبیه شده که به احتمال زیاد متشکل از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق خواهد بود. اطلاعات جدید از این گوشی به‌زودی منتشر می‌شود.

براساس شایعات منتشر‌شده، نوکیا ۶٫۴ یا ۶٫۳ به صفحه‌نمایش ۶٫۴۵ اینچی دارای ناچ قطره‌ای و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.در این اطلاعات، مشخص شد این گوشی امتیاز ۴۷۱ را در حالت تک‌هسته‌ای و امتیاز ۱،۵۰۰ را در حالت چندهسته‌ای کسب کرده است. شایعات می‌گویند این گوشی به احتمال زیاد نوکیا ۶٫۳ یا نوکیا ۶٫۴ خواهد بود. گوشی جدید نوکیا به ۶ گیگابایت رم مجهز شده و از اندروید ۱۱ بهره می‌برد.

 

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : نوکیا,گوشی هوشمند,گوشی پرچم دار, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 275 تاريخ : دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت: 0:33

همان طور که می دانید یک سال هم از تاریخ رونمایی گوشی های سری گلکسی اس 20 نگذشته است که اخیرا خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه خرده فروشان انگلستان و ایالات متحده آمریکا عبارت اتمام موجودی را در قفسه های سری گلکسی اس 21 نصب کرده اند و فروشگاه‌هایی که هنوز در حال فروش این سری هستند از موجودی کم خبر داده‌اند. کاربران انگلیسی و آمریکایی با مراجعه به وب سایت سامسونگ با عبارت اتمام موجودی در صفحه محصول سری گلکسی اس 21 روبرو شده اند. خبرگزاری TechRada یکی از دلایل پیش بینی شده توقف تولید زود هنگام سری اس 21 را محبوبیت پایین اعلام کرده است.

سامسونگ تولید سری گلکسی S20 را متوقف کرده است

TechRadar  وقتی در مورد توقف تولید سری گلکسی S20 از سامسونگ سوال پرسید این جواب را دریافت کرد: سامسونگ همچنان به فروش گلکسی S20 FE ادامه می‌دهد. موجودی سری گلکسی S20  بسته به منطقه متفاوت است. این یعنی خریدارانی که فعلاً تمایلی به خرید جدیدترین موبایل‌های سازنده کره‌ای ندارند می‌توانند گلکسی S20 FE را انتخاب کنند.

پایان تولید ابزارهای الکترونیکی از جمله موبایل مساله‌ای عادی است اما به ندرت با چنین سرعتی رخ داده است. بسیاری از محصولات تا دو سال و برخی محصولات محبوب بیشتر از دو سال تولید می‌شوند، ولی هنوز یک سال هم از تاریخ رونمایی سری گلکسی S20 نگذشته است.

این وضعیت در Verizon و Best Buy هم به چشم می‌خورد و یکی از خرده فروشی‌های معروف انگلستان به نام Mobiles.co.uk عبارت «توقف تولید» را مقابل هر سه مدل نوشته است.خبرگزاری TechRadar یکی از دلایل احتمالی توقف تولید زودهنگام سری S20 را محبوبیت پایین اعلام کرده است. فروش این سری از ابتدای عرضه کمتر از انتظارات بود و به حد و اندازه موبایل‌های قبلی سری S نرسید. به نظر می‌رسد سازنده کره‌ای با عرضه سری گلکسی S21 که قیمت کمتری نسبت به خانواده S20 دارند، به دنبال شروعی تازه و تکرار موفقیت‌های پیشین است.

البته همچنان هر سه مدل گلکسی S20 از روش‌های دیگر قابل خریداری هستند و برخی فروشگاه‌ها در صورت اتمام موجودی مدل‌های ریفربیش شده را جایگزین می‌کنند. علاوه بر این در ایالات متحده اپراتورهایی مثل AT&T و Sprint همچنان این سری را در به شکل قراردادی ارائه می‌کنند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 247 تاريخ : پنجشنبه 2 بهمن 1399 ساعت: 19:31

طبق گزارشات اخیر، به نظر می رسد کمپانی سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگرهای LTPO OLED آیفون 13 می باشد. گزارش منتشر شده توسط The Elec نشان می دهد که از این پنل‌ها در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ استفاده خواهد شد و این نمایشگر‌ها دارای نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز هستند. اپل قرار است در صفحه نمایش دو مدل رده بالای آیفون 13 از پنل‌های OLED با ترانزیستورهای همراه با لایه نازک استفاده کند که در آن از LTPO اکسید پلی کریستالی با دمای کم بهره برده شده است.

آیفون ۱۳ پرو نمایشگر ۱۲۰ هرتز LTPO OLED ساخت سامسونگ خواهد داشت

پنل‌های LTPO در مقایسه با پنل‌ها LTPS دارای مصرف انرژی بهینه‌تری هستند. علاوه‌ بر این، مزیت اصلی این پنل‌ها این است که این پنل‌ها بدون احتیاج به سخت‌‌افزار خاصی می‌توانند که نرخ به‌روزرسانی متغیر را ارائه دهند. البته باید بگوییم که گویا اپل قصد دارد در نسخه‌‌ی استاندارد آیفون ۱۳ از نمایشگری با پنل LTPS استفاده کند. استفاده از این نمایشگر به این معنا است که یکسال دیگر هم این نسخه از آیفون ۱۳ دارای نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز خواهد بود.

البته باید بگوییم که امسال تنها شرکت سامسونگ می‌تواند تا نیاز اپل به این نمایشگر‌ها را تأمین کنند. سامسونگ هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید ۶۰۰۰۰ نمایشگر در ماه در خط تولید A3 در Asan است. برای مقایسه باید بگوییم که خط تولید E6 شرکت LG در Paju تنها می‌تواند که ۵۰۰۰ نمایشگر در ماه تولید کند. البته LG قصد دارد تا ظرفیت این خط تولید را تا پایان سال به ۲۵۰۰۰ عدد برساند.

برای ساخت پنل‌های LTPO به مدت زمان بیشتری نیاز است زیرا تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر‌ها به یک لایه‌ی اضافی اکسید نیاز خواهد داشت. در نتیجه ساخت این نمایشگر‌ها هم سخت‌تر و هم گران‌تر است.

استفاده از نمایشگر‌های LTPO باعث می‌شود که نمایشگر بدون مصرف بیش از حد باتری بتواند محتوا را به صورت ۱۲۰ هرتز نمایش دهد. همچنین اپل نمایشگر LTPO را هم توسعه داده بود که از آن برای اولین‌بار در اپل واچ سری ۴ استفاده شد (این اپل واچ برای ذخیره‌ی انرژی باتری می‌تواند که محتوا را به صورت ۱ هرتز نمایش دهد).

البته گزارش‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند تمامی آیفون‌های ۱۴ عرضه شده در سال ۲۰۲۲ با پنل‌های LTPO OLED عرضه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که اپل در آن زمان برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ، از LG هم به‌عنوان منبع دوم برای تأمین این نمایشگر‌ها استفاده کند.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا اولین تلفن همراهی بود که در آن از نمایشگر LTPO استفاده شده است. همچنین شایعه‌های مطرح شده نشان می‌دهند که سامسونگ قصد دارد در سری گلکسی S21 از همین تکنولوژی استفاده کند.

البته به نظر می‌رسد که مصرف کمتر انرژی در حد %۵ تا %۱۵ ارزش این کار را داشته باشد. با وجود اینکه هیچ وقت به صورت رسمی تأیید نشد، اما در گذشته گزارش‌هایی مطرح شدند که ادعا می‌کردند اپل قصد داشته تا از فناوری ارتباطی ۵G و نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های ۱۲ استفاده کند.

گویا این شرکت با توجه به مصرف باتری این فناوری‌ها تنها توانسته است که از یکی از آن‌ها در آیفون‌های ۱۲ استفاده کند و اپل در نهایت فناوری ارتباطی ۵G را انتخاب کرده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,سامسونگ,آیفون,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 266 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 0:22